RSS

8 alimente care îţi menţin creierul tânăr. Hrăneşte-l bine!

24 Mai

Vârsta la care îşi pot face apariţia bolile de memorie a scăzut drastic de la 70 de ani la 45 de ani, arată un studiu realizat de Fundaţia Ana Aslan International.

Află de la celebrul Dr. Oz cum să-ţi protejezi creierul de îmbătrânirea prematură!

O depresie netratată timp de 6 luni duce la o boală de memorie. Statisticile arată că una din două persoane cu depresii netratate dezvoltă, ulterior, o boală de memorie.

Ca să eviţi acest risc trebuie să înveţi să controlezi eficient situaţiile stresante, să îţi acorzi momente de relaxare, să ai un somn odihnitor noaptea şi, nu în ultimul rând, să introduci în alimentaţia ta câteva alimente care te vor ajuta să-ţi menţii creierul mereu tânăr.

Numeroase studii au demonstrat faptul că o dietă bogată în antioxidanţi din fructe şi legume proaspete, în acizi omega 3 din peşte şi nuci, precum şi în cereale integrale este cheia pentru a menţine sănătatea creierului şi de a-l feri de degradare.

În primul rând, acest tip de dietă te va păzi de diabet, pe care foarte multe cercetări îl etichetează ca printre cei mai importanţi factori de risc pentru apariţia maladiei Alzheimer.

Iată ce alimente recomandă Dr. Oz pentru a ne proteja creierul de îmbătrânire:

1. Piperul negru

Piperina este o substanţă care se găseşte în piperul negru, având un puternic rol protector asupra creierului.
Studiile au arătat că după două săptămâni de administrare pe cobai şoareci cu celule afectate de Alzheimer, performanţele intelectuale s-au îmbunătăţit considerabil, încetinind astfel procesul de degradare a creierului.

2. Turmericul

Curcumina din turmeric este folosită de mii de ani pentru diverse condimente cu specific indian, cum ar curry.
Cercetările arată că o dietă în care este inclusă această substanţă are garantat un efect protector, împiedicând îmbătrânirea creierului.

3. Peşte gras

Două porţii pe săptămână de peşte gras, cum ar fi somonul, halibutul sau anşoa, au un rol benefic pentru dezvoltarea creierului. Singura condiţie este să nu-l consumi prăjit.
Pentru a beneficia de efectele protectoare este recomandat să prepari peştele la cuptor sau la grătar.

4. Cartofii

Sunt bogaţi în antioxidanţi care apără creierul de stresul oxidativ.
Este important să nu îi laşi la copt sau la fiert foarte mult. Încearcă să-i prepari la cuptor sau fierţi puţin la abur şi să-i eviţi pe cei prăjiţi.
De asemenea, este recomandat să consumi cartofii cu coajă cu tot, dacă îi speli bine, deoarece este foarte bogată în substanţe nutritive.

5. Fructe şi legume de toate culorile

Fructele şi legumele proaspete sunt bogate în polifenoli care ne apără creierul de îmbătrânire, de aceea este recomandat să consumi zilnic câteva soiuri de fructe.
De asemenea, dintre legume usturoiul reduce semnificativ riscul de Alzheimer, dar are şi un rol benefic pentru inimă, scăzând colesterolul şi reglând tensiunea arterială.

6. Batoanele de vanilie

Au proprietăţi antioxidante care previn îmbătrânirea prematură a creierului.

7. Oregano

Fiind foarte bogat în antioxidanţi, consumul regulat de oregano atât în stare proaspătă, cât şi uscat îţi va proteja creierul de îmbătrânire.

8. Cafeaua

Dacă este consumată cu moderaţie, cafeaua are un rol protector asupra creierului, împiedicând apariţia maladiei Alzheimer.
Un consum moderat înseamnă 1-2 ceşti pe zi.
 
Scrie un comentariu

Scris de pe 24 Mai 2012 în Fructe

 

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: