RSS

6 motive pentru care eşti nervoasă

Trucuri ca să scapi de draci

.

.

Adesea eşti ţâfnoasă, dar fără să ai un motiv întemeiat? Află care sunt cele mai frecvente cauze ale stării de nervozitate din senin şi cum îţi poţi îmbunătăţi starea de spirit apelând la trucurile recomandate de celebrul Dr. Oz.

.

„Lasă-mă. Am draci!” Cu siguranţă foloseşti adesea aceste cuvinte atunci când te confrunţi cu o stare de agitaţie, nervozitate, senzaţia că nimic nu-ţi mai convine care nu pare să fie declanşată de un anumit motiv întemeiat. Însă, explicaţia poate să fie una foarte simplă, după cum susţine Dr. Oz în emisiunea sa „The Dr. Oz Show”.

Descoperă care sunt cele mai frecvente motive pentru care eşti ţâfnoasă, dar şi cu ce alimente poţi să-ţi îmbunătăţeşti starea de spirit!

.

.

1. Hormonii

.

Dacă ai observat că starea de nervozitate apare în fiecare lună, aproximativ în aceeaşi perioadă, atunci cred ca ştii deja că are legătură directă cu ciclul menstrual. Ovarele produc estrogen şi progesteron, însă cu o săptămână înainte de menstruaţie nivelul de progesteron urcă brusc şi scade la fel de rapid, lucru care determină apariţia stării de nervozitate. Atunci devii ţâfnoasă, ai o mulţime de draci şi nimic nu îţi mai convine.

De asemenea, menopauza poate să agraveze starea de nervozitate, deoarece declanşează fluctuaţii hormonale, iar nivelul de progesteron scade la zero.

.

.

Soluţia recomandată de Dr. Oz: măreşte aportul de acizi graşi omega-3, deoarece numeroase cercetări au arătat că acest lucru poate să prevină apariţia acestor stări declanşate de schimbările hormonale. Consumă somon, macrou, sardine, hering, anşoa, ulei de măsline extravirgin, avocado, nuci sau ia o doză zilnică de 600 miligrame de omega-3.

.

.

2. Cafeina

.

.

consuma mai putina cafea

Nu contează cantitatea de cafeină pe care o consumi, deoarece chiar şi o doză mică stimulează creierul şi poate crea dependenţă. Atunci când devii dependentă de cafea, poţi să te confrunţi cu diverse simptome deranjante în cazul în care renunţi la ea. Astfel, durerile de cap, oboseala sau fluctuaţii în starea de spirit.

Soluţia recomandată de Dr. Oz: nu consuma mai mult de 200 miligrame de băuturi pe bază de cafeină.

.

.

3. Nu ai mâncat suficient

.

.

Creierul tău are nevoie de glucoză pentru a avea energie, iar în cazul în care nivelul zahărului din sânge este unul foarte scăzut poţi să te confrunţi cu stări de indispoziţie accentuată şi nervozitate. De asemenea, scade foarte mult capacitatea de concetrare.

Soluţia recomandată de Dr. Oz: mănâncă de 6 ori pe zi, alegând porţiile mici la mesele principale şi două gustări sănătoase la interval de trei ore după masă.

.

.

4. Dormitorul luminat pe timp de noapte

.

.

Ştim că un somn odihnitor îmbunătăţeşte considerabil starea de spirit. Însă pentru a dormi bine nu trebuie să fie nicio sursă de lumină în dormitorul tău. Studiile arată că orice sursă oricât de slabă de lumină (de la televizor, ceas de alarmă, întrerupătore) poate să interfereze cu producţia melatoninei, scăzând-o. Astfel, cu cât nivelul de melatonină este mai redus, cu atât somnul tău va fi mai puţin odihnitor.

Soluţia recomandată de Dr. Oz: asigură-te că ai închis orice sursă de lumină înainte de a te băga în pat. Întoarce ceasul deşteptător înspre perete, astfel încât să nu vezi lumina degajată de el.

.

.

5. Dieta adoptată

.

Alimentele pe care le consumi atunci când eşti supărată sau nervoasă pot să fie exact sursele care au atras aceste stări de nervozitate cu care te confrunţi tot mai des. Potrivit cercetărilor recente, o dietă bogată în grăsimi saturate şi trans poate să agraveze starea de depresie. Se pare că alimentaţia de tip fast-food afectează în mod direct capacitatea de funcţionare corectă a creierului, împiedicând conexiunile între celulele cerebrale.

Soluţia recomandată de Dr. Oz: alege alimentele cât mai simplu gătite, fructele, legumele, nucile, seminţele crude pentru a asigura organismului necesarul de nutrienţi. Stai departe sau limitează cât mai mult grăsimile nesănătoase şi dulciurile procesate din comerţ.

.

.

6. Tiroida

Glanda tiroidă produce hormoni care au rolul de a regla metabolismul. Atunci când tiroida produce mai puţin hormoni (hipotiroidism) te poţi confrunta cu simptome de oboseală, nervozitate, depresie, creştere în greutate, sensibilitate crescută la frig, constipaţie şi o paloare a pielii.

Soluţia recomandată de Dr. Oz: dacă ai constatat aceste simptome este necesar să faci un consult de specialitate pentru a obţine un diagnostic corect. Astfel, medicul îţi va recomanda un tratament cu ajutorul căruia poţi să te vindeci de hipotiroidism.

 

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: